VEDENIE POKLADNICE a obeh ostatných účtovných dokladov

Termín

29. november 2022, Začiatok: 09:00 (Webinár)
30. november - 7. december 2022, Začiatok: 09:00 (Videoseminár) (Prihlasovanie na toto podujatie je po uzávierke)

Miesto konania:

online

Kategória:

webinár/videoseminár

Cieľová skupina:

ekonómky/-ovia a účtovníčky/-ci obcí, miest, MČ, VÚC a nimi zriadených rozpočtových a príspevkových organizácií, kontrolóri/-ky, ostatní záujemcovia/kyne o problematiku

Kapacita:

150

Uzávierka:

29.11.2022

Variabilný symbol:

291122

Organizátor:

RVC Prešov, RVC Košice, RVC Michalovce

Cena pre členov:

22 €

Cena pre nečlenov:

39 €

Program:

  1. Právna úprava vedenia pokladnice
  2. Pokladnica a ostatné účtovné doklady  v rámci obehu účtovných dokladov – vnútorný predpis po novele zákona o účtovníctve
  3. Evidencia došlých faktúr a ostatných účtovných dokladov + krycí list po novele zákona o účtovníctve
  4. Poskytovanie a účtovanie preddavkov z pokladnice
  5. Reprezentačné  výdavky a výdavky na propagáciu – vnútorný predpis
  6. Príjmové a výdavkové pokladničné doklady
  7. Vedenie pokladničnej knihy – vnútorný predpis po novele zákona o účtovníctve
  8. Inventarizácia pokladnice
  9. Účtovanie pokladnice
  10. Účtovanie platieb uskutočnených platobnými kartami
  11. Účtovanie zaokrúhľovania po 1.7.2022
  12. Pokladnica a základná finančná kontrola
  13. Diskusia

Pracovný materiál: súčasťou podujatia je pracovný materiál, ktorý zasielame účastníkom mailom, spolu s linkom na webinár, resp. videoseminár.

Vaše otázky a pripomienky k podujatiu

Sem môžete písať otázky pre lektorov alebo názory na priebeh seminára.

Ing. Alena Verčimáková

28.11.2022 o 23:28

Reagovať

1) výzva k platbe – dodávateľ nezaslal zálohovú faktúru predmet plnenia záloha, je možné zaúčtovať ako zálohovú faktúru a úhradu zálohovej faktúry na účet 314 a následne zaslaný Daňový doklad – prijatý preddavok je možné to účtovať ako faktúru, ak nám nezaslali faktúru, ako sa dané doklady účtujú – výzva k platbe, daňový doklad – prijatý preddavok?

2) Ak poskytujeme zálohu na diéty do ČR v mene EUR (po súhlase zamestnancov), prepočítavam kurzom k 1. dňu v mesiaci a následne pri vyúčtovaní deň pred uskutočnením účtovného dokladu? T.j. pracovná cesta 15.7.2022 – vyplatený preddavok 15.7.2022prepočítaný kurzom NBS k 1.7.2022 t.j. 24,753 CZK – 90 CZK zaokrúhľujem smerom nahor t.j. 3,64 €? a následne zaúčtovanie ID dňa 05.08.2022 vyúčtovanie cest. náhrad 512/333 a zúčtovanie poskytnutého preddavku 333/335? Používam kurz vyhlásený 04.08.2022 t.j. 24,6590 CZK – 90 CZK zaokrúhľujem tiež smerom nahor t.j. 3,65 € a doúčtujeme 0,01 € (1 CENT)?

3) Akú ekonomickú klasifikáciu používame pri finančnom príspevku na stravovanie 637014 alebo 642014? (príspevková organizácia zriadená VÚC)

4) Výdavkový pokladničný doklad: nákup - 1) žehlička a 2) blesková výmena k výrobkom do 130 € - je to na 1 bločku žehličku zaraďujeme do operatívnej evidencie a účtujeme na účet 501 len v cene žehličky? Ako zaúčtujem k tomu položku blesková výmena k výrobkom do 130 € (t.j. možnosť v rámci 2 rokov, kedy beží záruka žehličku vrátiť a hneď dostaneme novú nebudeme čakať 30 dní na vybavenie reklamácie) ako danú položku zaúčtovať a akú ekonomickú klasifikáciu použiť?

5) Na 1 faktúre nákup pneumatiky a prezutie – zaúčtujeme spolu na účet 518 alebo 511? Alebo účtujeme pneumatiky zvlášť na účet 501, ak cena pneumatík je 860,00 €, prezutie kolies v cene 44,00 €, vyvažovanie kolies v cene 18,00 € , čistenie disku v cene 16,00 € a servisné práce v cene 30,00 €?

6) Ako zaúčtujeme, ak vrátime vratné obaly a následne ten kupón za vratné obaly hneď uplatnime na nákup nových vratných obalov? (kupón nepríde do pokladne) Vratné obaly zaúčtované na 513/211, obaly vrátime v obchode za ktoré následne hneď kúpime nové vratné obaly v nižšom počte, ako sa to bude účtovať?

admin2

28.11.2022 o 16:01

Reagovať

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať p.lektorky aké rozpočtové položky by sme mali použiť pri výdavkoch na základe faktúr:
1. ASC agenda do 100 žiakov,
2. Web, Doména, Webhosting, zákaznícka podpora-mes.poplatok
3. zriadenie webovej aplikácie-aktivačný poplatok
4. zverejnenie mapy cintorínov,
5. nová verzia programu cintorín
6. ročná odmena za poskytnutie služieb balíčka Zborovňa
7. ročný licenčný poplatok programu kataster
Ďakujem.

admin2

27.11.2022 o 16:57

Reagovať

Prosím podrobne uviesť presné účtovanie , kde na jednom bločku je nákup materiálu a vrátne zál. obaly + je tam zaokrúhĺovanie materiálu. Na druhom bločku sú vrátené zálohové obaly v rovnakej výške ako nákup, v ten istý deň. Ďakujem.

admin2

26.11.2022 o 22:45

Reagovať

1. Finančný príspevok pre zamestnancov obce od 1.1.2023 vypočítame
Z cestovného za 5-12 hod., ktoré bude od 1.1.2023 vo výške 6,80 Eur
75% z toho je 5,10 Eur, x 55% zamestnávateľ je suma 2,81 Eur
K finančnému príspevku je 0,50 Eur zo SF

2. Určenie ceny jedla pre zamestnancov v školstve.
Obec je zriaďovateľom MŠ so ŠJ bez právnej subjektivity, kde sa varí 18 deťom a 5 zamestnancom. Zamestnanci školstva sa počas prevádzky MŠ stravujú vo vlastnom zariadení t.j. v školskej jedálni.
Pre určenie ceny jedla v ŠJ na rok 2023 sme použili všetky náklady na prevádzku ŠJ za rok 2021 a výkaz
o počte uvarených jedál za rok 2021. Niektoré vzory na prepočty počítajú všetky uvarené jedlá a niektoré iba 1/5 z doplnkových jedál – ktorý prepočet máme použiť? Z tohto prepočtu máme výšku režijných
nákladov 5,07 Eur. Cena na nákup potravín podľa finančného pásma pre dospelých
je 1,41 Eur. Cena obeda je 5,07 + 1,41= 6,48 Eur
zo 6,48 55% je 3,56 Eur, 45% je 2,92 Eur
Obec prispieva ku každému obedu 0,50 Eur zo sociálnemu fondu
Je 2,92 Eur – 0,50 Eur = 2,42 cena za obed, ktorú má zaplatiť zamestnanec školstva za
jeden obed? Z tejto sumy 2,42 je 1,41 cena za potraviny a 1,01 réžia pre zamestnávateľa?

Tých 55% zamestnávateľa účtujeme na základe vnútropodnikovej faktúry vedúcej školskej jedálne ako náklad a výnos na účtoch 527/602, keďže je škola naše zariadenie bez právnej subjektivity.

Je to v poriadku, ak je rozdiel v sume poskytovanej formou finančného príspevku pre ostatných zamestnancov obce (55% - 2,81 Eur) a sume vypočítanej z ceny jedla v ŠJ (55% - 3,56).

Prosím Vás o usmernenie k tejto problematike, hlavne čo sa týka platby za obed v ŠJ. V prípade, že by sme varili pre dôchodcov tak potom cena jedla je 6,48 Eur, z toho je 1,41 cena za potraviny, na ktoré máme samostatný bankový účet a zvyšok 5,07 Eur sú režijné náklady, ktoré platí dôchodca na bežný účet obce. Je to takto v poriadku? Zisťovala som u kolegyniek z ostatných obcí, na výpočet platby za obed v ŠJ majú rôzne názory.
Na stránke finančného riaditeľstva SR som našla pokyn č. 20/DZPaU/2022/MP, ktorý vysvetľuje problematiku poskytovania príspevku na stravovanie skôr z pohľadu zdaňovania.

Molčanová Alena

25.11.2022 o 18:21

Reagovať

Otázka na lektorku?
1. Ako zaúčtovať pri príjme do pokladne za vodu a stočné alebo kopírovanie a pod. zaokruhlenie napr. -0,02 €? Môžeme na 211 223001 / 648 čiastku-0,02€ alebo to dať ako výdaj do nákladov 518/211 0112 položka aká?

Zmluvné podmienky:

Regionálne vzdelávacie centrum Prešov

Námestie mieru 1, 080 01 Prešov

IČO: 31954120   DIČ: 2021241937  IBAN: SK49 0200 0000 0025 7892 2254   RVC PRešov nie je platcom DPH.

Pozvánka obsahuje všetky údaje potrebné k úhrade poplatku a spolu s príjmovým pokladničným dokladom, resp. výpisom z účtu o úhrade poplatku tvorí doklad pre zúčtovanie.

Účastnícky poplatok je stanovený dohodou v zmysle zákona č. 18/1996 Z.z. v znení neskorších predpisov.