Rozhodnutia riaditeľa školy v elektronickej podobe. Postup pri zápise žiakov a ďalších rozhodnutiach.

Termín

30. apríl 2024, Začiatok: 09:00 (Webinár)
2.-9. máj 2024, Začiatok: 09:00 (Videoseminár)

Miesto konania:

online/Zoom

Kategória:

webinár/záznam z webinára

Cieľová skupina:

riaditelia a zamestnanci materských škôl, základných škôl, stredných škôl, spojených škôl, kde je zriaďovateľom obec, mesto, cirkev, súkromná osoba

Kapacita:

150

Uzávierka:

30.04.2024

Variabilný symbol:

300424

Organizátor:

RVC Michalovce, RVC Košice, RVC Prešov

Cena pre členov:

27 €

Cena pre nečlenov:

42 €

Program:

Riaditeľ materskej, základnej aj strednej školy bez ohľadu na zriaďovateľa a bez ohľadu na právnu subjektivitu je podľa zákona o egovernmente orgánom verejnej moci (OVM) a teda je povinný vydávať rozhodnutia elektronicky.

Povinnosti zriaďovateľa

  • zriadenie schránky pre právne postavenie OVM
  • ako postupovať ak škola nemá právnu subjektivitu

Povinnosti riaditeľa školy (bez ohľadu na právnu subjektivitu)

  • vstup do schránky
  • certifikáty
  • udelenie oprávnenia zamestnancom na prácu v schránke

Rozhodnutia v elektronickej podobe

  • súvisiaca legislatíva, kto je OVM, kto nie
  • elektronické schránky školy a rodičov - povinnosti, rozdiely
  • kedy je možné odvolávať sa na technický problém a postupovať "po starom"

Príprava na vydávanie rozhodnutí

  • postup školy pred zápisom, pri zápise, aké údaje škola potrebuje, čo a ako odkomunikovať s rodičmi
  • udelenie oprávnenia zamestnancom na prácu v schránke
  • certifikáty na podpisovanie - aké sú pre školu a riaditeľa potrebné, kde a ako ich získať, kto na certifikáty nárok má a kto nemá, ako ich používať
  • informačné systémy - aké IS na škole existujú, aké sú potrebné pri elektronickej komunikácii, čo od nich vyžadovať a prečo, prečo je potrebné systémy prepojiť

Vytváranie rozhodnutí

  • vytvorenie rozhodnutia ako elektronického úradného dokumentu - čo to znamená, ako postupovať
  • podpisovanie certifikátom
  • odosielanie rodičom a vytváranie listinného rovnopisu pre účastníkov konania, ktorí nemajú el. schránku aktivovanú na doručovanie
  • doručovanie do vlastných rúk
  • vyznačenie právoplatnosti na rozhodnutí
  • ukladanie elektronického dokumentu na ďalšie použitie na právne úkony

Kontroly výsledky kontrol doteraz, čo zaujíma hlavného kontrolóra, prokuratúru, NKÚ, MIRRI SR

Pracovný materiál: súčasťou podujatia  sú  materiály, ktoré zasielame účastníkom mailom, spolu s linkom na webinár, resp. záznam z webinára.

Vaše otázky a pripomienky k podujatiu

Sem môžete písať otázky pre lektorov alebo názory na priebeh seminára.