24.-26. apríl 2017, Začiatok: 12:00 (Prihlasovanie na toto podujatie je po uzávierke)
Pracovné stretnutie riaditeľov škôl
Podbanské, hotel Permon
pracovné stretnutie
riaditelia škôl - ZŠ, MŠ, SŠ, ŠŠ
24.04.2017
242604
RVC Prešov, RVC Košice, Michalovce
Cena pre členov:
199 €Cena pre nečlenov:
216 €Program:
Sociálno-patologické javy žiakov na základných školách
Lektori: PaedDr. Viera Vajsová, Mgr. Marián Uhrina
- Sociálno-patologické javy na základných školách - výskum
- výsledky výskumu použiteľné v praxi
- vysoký počet škôl s deťmi zo SZP
- nedostatočná spolupráca zriaďovateľa školy so školou
- Žiak má byť v škole a v škole sa má učiť – alebo možná cesta riešenia sociálno- patologických javov
- Inklúzia v praxi jednej školy
- Činnosť školského špeciálneho pedagóga na škole, školského psychológa na škole - praktické skúsenosti
* práca so žiakmi - ich úloha pri zápise žiakov do školy, pomoc integrovaným žiakom vo vyučovaní, ich práca pri príprave žiakov do školy,
* spolupráca s rodičmi, odborná pomoc rodičom ako porozumieť svojim deťom
* pomoc vyučujúcim ako pracovať a vzdelávať žiakov s ŠVVP
* práca so žiakmi, pomoc učiteľom, pomoc rodičom
- Vzor
* pracovná náplň školského špeciálneho pedagóga
* pracovná náplň školského psychológa
- Činnosť sociálneho pedagóga (sociálneho pracovníka) na škole
- postavenie sociálneho pedagóga (sociálneho pracovníka) v školstve
- Národný program výchovy a vzdelávania v kontexte s odborným tímom na škole
- výskyt sociálno-patologických javov na základných školách
- pracovná náplň sociálneho pracovníka
- kompetencie sociálneho pracovníka
- praktické skúsenosti z činnosti sociálneho pracovníka na základnej škole
- spolupráca školy so zriaďovateľom
Myslieť, šetriť, pracovať – seminár o možnostiach úspor na pracovisku
Lektor: Ing. Jozef Matys
Cieľom seminára je naučiť zamestnancov novému správaniu, vďaka ktorému poklesnú prevádzkové náklady. Začať si viac uvedomovať dôsledky vlastného správania v bežných pracovných situáciách:
- pracovný čas
- pracovné úlohy
- elektrická energia
- papier
- kancelárske potreby
- služobný automobil, telefón, notebook a pod.
2. deň: utorok, 25.3.2017
Práca s elektronickými schránkami škôl – eGovernment pre školy v praxi
Lektorka: Ing. Erika Kusyová
- Základné informácie o zákone o eGovernmente.
- Konkrétne povinnosti školy vo vzťahu k webovému sídlu a bezpečnostnému projektu.
- Postup školy pri práci s www.slovensko.sk.
- Elektronické schránky na www.slovensko.sk - ako začať, ich zriadenie, aktivácia, správa, komunikácia prostredníctvom el. schránky.
- Používanie jednotlivých modulov na www.slovensko.sk
- Udelenie oprávnenia na prístup ďalším osobám (zamestnancom, právnym zástupcom .. ).
- Elektronický občiansky preukaz eID a kvalifikovaný elektronický podpis (predtým zaručený el. podpis) - získanie a používanie.
- Nastavenie upozornení, ak do el. schránky príde podanie.
- Získanie, inštalácia a používanie potrebných softvérov.
- Praktické ukážky prihlásenia a spravovania elektronickej schránky.
- Ukážka podania žiadosti na úrad elektronicky, konkrétne formáty súborov a podpisovanie.
- Diskusia a poradenstvo.
- – praktická práca na vlastnom PC s lektorkou (záujemcovia o túto časť si doneste vlastný PC)
3. deň: streda, 26.4.2017
Ekonomika škôl – novinky - konzultačné stretnutie
Lektorka: Mgr. Katarína Tamášová
Zmeny v ekonomike škôl sú neustále. Riaditeľ školy bez minimálneho ekonomického prehľadu sa len ťažko zorientuje v tejto zložitej problematike. Buďme úprimní! Do detailov to zvládne len málokto. A možno riaditeľ to ani nepotrebuje?! Potrebuje však informácie o zmenách, a potrebuje vedieť, kde tieto informácie získa. Kto mu poradí, a hlavne správne!
Teraz Vám prinesieme užitočné informácie:
- čo všetko sa menilo v ekonomike škôl od nášho posledného stretnutia,
- čo a ako ste mali zvládnuť pri aplikácii týchto zmien do každodennej praxe,
- ak ste to náhodou ešte nezvládli, ako to opraviť,
- a na čo si dať pozor, aby ste sa v množstve informácií nestratili.
Prehľad komplexného systému finančného riadenia z pohľadu riaditeľa!