Pracovné stretnutie riaditeľov škôl

Termín

24.-26. apríl 2017, Začiatok: 12:00 (Prihlasovanie na toto podujatie je po uzávierke)

Miesto konania:

Podbanské, hotel Permon

Kategória:

pracovné stretnutie

Cieľová skupina:

riaditelia škôl - ZŠ, MŠ, SŠ, ŠŠ

Uzávierka:

24.04.2017

Variabilný symbol:

242604

Organizátor:

RVC Prešov, RVC Košice, Michalovce

Cena pre členov:

199 €

Cena pre nečlenov:

216 €

Program:

Sociálno-patologické javy žiakov na základných školách

Lektori: PaedDr. Viera Vajsová, Mgr. Marián Uhrina

  • Sociálno-patologické javy na základných školách - výskum

- výsledky výskumu použiteľné v praxi

- vysoký počet škôl s deťmi zo SZP

- nedostatočná spolupráca zriaďovateľa školy so školou

  • Žiak má byť v škole a v škole sa má učiť – alebo možná cesta riešenia sociálno- patologických javov
  • Inklúzia v praxi jednej školy

- Činnosť školského špeciálneho pedagóga na škole, školského psychológa na škole - praktické skúsenosti

* práca so žiakmi -  ich úloha pri zápise žiakov do školy, pomoc integrovaným žiakom vo vyučovaní, ich práca pri príprave žiakov do školy,

* spolupráca s rodičmi, odborná pomoc rodičom ako porozumieť svojim deťom

*  pomoc  vyučujúcim ako pracovať a vzdelávať žiakov s ŠVVP

*  práca so žiakmi, pomoc učiteľom, pomoc rodičom

- Vzor

* pracovná náplň školského  špeciálneho pedagóga

* pracovná náplň školského psychológa

  • Činnosť sociálneho pedagóga (sociálneho pracovníka) na škole

- postavenie sociálneho pedagóga (sociálneho pracovníka) v školstve

- Národný program výchovy a vzdelávania v kontexte s odborným tímom na   škole

- výskyt sociálno-patologických javov na základných školách

- pracovná náplň sociálneho pracovníka

- kompetencie sociálneho pracovníka

- praktické skúsenosti z činnosti sociálneho pracovníka na základnej škole

- spolupráca školy so zriaďovateľom

 

Myslieť, šetriť, pracovaťseminár o možnostiach úspor na pracovisku

Lektor: Ing. Jozef Matys

Cieľom seminára je naučiť zamestnancov novému správaniu, vďaka ktorému poklesnú prevádzkové náklady. Začať si viac uvedomovať dôsledky vlastného správania v bežných pracovných situáciách:

- pracovný čas

- pracovné úlohy

- elektrická energia

- papier

- kancelárske potreby

- služobný automobil, telefón, notebook a pod.

 

2. deň:  utorok,  25.3.2017

Práca s elektronickými schránkami škôl – eGovernment pre školy v praxi

Lektorka: Ing. Erika Kusyová

- Základné informácie o zákone o eGovernmente.

- Konkrétne povinnosti školy vo vzťahu k webovému sídlu a bezpečnostnému projektu.

- Postup školy pri práci s www.slovensko.sk.

- Elektronické schránky na www.slovensko.sk - ako začať, ich zriadenie, aktivácia, správa, komunikácia prostredníctvom el. schránky.

- Používanie jednotlivých modulov na www.slovensko.sk

- Udelenie oprávnenia na prístup ďalším osobám (zamestnancom, právnym zástupcom .. ).

- Elektronický občiansky preukaz eID a kvalifikovaný elektronický podpis (predtým zaručený el. podpis) - získanie a používanie.

- Nastavenie upozornení, ak do el. schránky príde podanie.

- Získanie, inštalácia a používanie potrebných softvérov.

- Praktické ukážky prihlásenia a spravovania elektronickej schránky.

- Ukážka podania žiadosti na úrad elektronicky, konkrétne formáty súborov a podpisovanie.

- Diskusia a poradenstvo.

  • – praktická práca na vlastnom PC s lektorkou (záujemcovia o túto časť si doneste vlastný PC)

 

3. deň: streda, 26.4.2017

 

Ekonomika škôl – novinky - konzultačné stretnutie

Lektorka: Mgr. Katarína Tamášová

Zmeny v ekonomike škôl sú neustále. Riaditeľ školy bez minimálneho ekonomického prehľadu sa len ťažko zorientuje v tejto zložitej problematike. Buďme úprimní! Do detailov to zvládne len málokto. A možno riaditeľ to ani nepotrebuje?! Potrebuje však informácie o zmenách, a potrebuje vedieť, kde tieto informácie získa. Kto mu poradí, a hlavne správne!

Teraz  Vám prinesieme užitočné informácie:

- čo všetko sa menilo v ekonomike škôl od nášho posledného stretnutia,

- čo a ako ste mali zvládnuť  pri aplikácii týchto zmien do každodennej praxe,

- ak ste to náhodou ešte nezvládli, ako to opraviť,

- a na čo si dať pozor, aby ste sa v množstve informácií nestratili.

Prehľad komplexného systému finančného riadenia z pohľadu riaditeľa!

Vaše otázky a pripomienky k podujatiu

Sem môžete písať otázky pre lektorov alebo názory na priebeh seminára.

Zmluvné podmienky:

Regionálne vzdelávacie centrum Prešov

Námestie mieru 1, 080 01 Prešov

IČO: 31954120

DIČ: 2021241937

č. účtu: 2578922254/0200

SK49 0200 0000 0025 7892 2254

RVC Prešov nie je platcom DPH.

Pozvánka obsahuje všetky údaje potrebné k úhrade poplatku a spolu s príjmovým pokladničným dokladom, resp. výpisom z účtu o úhrade poplatku tvorí doklad pre zúčtovanie.

Účastnícky poplatok je stanovený dohodou v zmysle zákona č. 18/1996 Z.z. v znení neskorších predpisov.