Pracovné stretnutie pre stavebné úrady - 3 dni Januárový termín_stavebné úrady

Termín

14.-16. január 2026, Začiatok: 11:30 prezenčne podujatie

Miesto konania:

Grandhotel Permon****, Podbanské

Lektori:

Ing. Viera Rajprichová, PhD., Mgr. František Rybárik, kpt.Mgr. Martin Polka, Lívia Mušinská , Ing. Martina Farkašová, Ing. Tomáš Tarkanič

Kategória:

pracovné stretnutie

Cieľová skupina:

zamestnanci stavebných úradov, starostovia obcí, zamestnanci špeciálnych stavebných úradov ostatní záujemcovia

Kapacita:

350

Uzávierka:

14.01.2026

Variabilný symbol:

14160126

Organizátor:

RVC Košice/ Michalovce/ Prešov

Cena pre členov:

350 €

Cena pre nečlenov:

380 €

Program:

1. deň: streda, 14.1.2026

od 11.00   Prezencia

11.30 – 17.00 Prvý vzdelávací blok

Lektori: Mgr. František Rybárik   a Kpt. Mgr. Martin Polka

Zákon č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách – (cestný zákon) s prihliadnutím na Zákon č. 25/2025 Z.z. – (stavebný zákon)

Þ    Rozdelenie ciest podľa dopravného významu, určenia a technického vybavenia

Þ    Plánovanie, príprava a výstavba pozemných komunikácií

Þ    Orgány štátnej správy pre pozemné komunikácie

Þ    Špeciálne stavebné úrady

Þ    Pripájanie pozemných komunikácií

Þ    Štátny odborný dozor

Þ    Všeobecné užívanie ciest

Þ    Uzávierky, obchádzky a odklony

Þ    Zvláštne užívanie ciest

Þ    Zabezpečenie zjazdnosti a schodnosti ciest

Þ    Zodpovednosť za škody

Þ    Ochrana ciest

Þ    Cestné ochranné pásma

Þ    Povoľovanie stavieb

Þ    Účelové cesty

Þ    Priestupky

Þ    Ustanovenia určenia DZ, uzávierky, odklony, zvláštne užívanie

Þ    Technické predpisy – podmienky označovania prác DDZ

Þ    Trvalé dopravné značenie – dopravné zariadenia – technické predpisy, vzorové listy

Þ    Dopravné stavby – technické podmienky pre zriaďovanie vjazdov z cesty na susedné nehnuteľnosti, pripájanie ciest a ich úprava.

--------------------------------------------------

17.00 – 18.30 Druhý vzdelávací blok

Lektor: Ing. Tomáš Tarkanič

AI v administratívnej práci stavebného úrady

  • Základy umelej inteligencie a jej prínos pre stavebný úrad

– čo je AI, ako funguje, prečo má význam pre verejnú správu a každodennú úradnú prácu

  • Uľahčenie administratívnych činností

– tvorba úradných listov, sumarizácia stanovísk, triedenie podaní, prepis nahrávok

  • Podpora rozhodovania a kontroly spisov

– kontrola úplnosti dokumentácie, návrhy kontrolných zoznamov, sumarizácia podkladov

  • Zlepšenie komunikácie s občanmi

– návrhy odpovedí, aické potvrdenia, chatboty pre základné otázky a informácie

  • Bezpečné a zodpovedné používanie AI

– ochrana osobných údajov (GDPR), povinnosť ľudskej kontroly, etické zásady a limity

  • Dostupné nástroje a legislatívne možnosti

– ChatGPT, MS Copilot, Gemini, Whisper, PDF extraktory – možnosti využitia a právne obmedzenia

 

13.00 – 14.00    Obed

15.00 – 15.30    Kávová prestávka

Od 18.30           Večera

 

2. deň: štvrtok, 15.1.2026

do 9.00       Raňajky

9.00 – 12.00 Tretí vzdelávací blok:

Lektorky: Lívia Mušinská, Ing. Martina Farkašová

Tvorba a zjednocovanie vzorov písomností stavebných úradov podľa zákona č. 25/2025 Z. z. o výstavbe“ a vyhlášky č. 60/2025 Z. z.

Cieľom  je:

  • vytvoriť jednotné a právne správne vzory oznámení, rozhodnutí a iných listín,
  • zjednotiť postupy medzi jednotlivými obcami,
  • pripraviť praktické šablóny, ktoré budú použiteľné v každodennej činnosti stavebných úradov.

Program:

1. Úvod a organizačné pokyny

2. Prehľad základných druhov písomností stavebného úradu

3. Praktická tvorba vzorov písomností – spoločná práca

3.1. Vstupné listiny a oznámenia

Þ       Oznámenie o začatí konania

Þ       Verejné vyhlášky

3.2. Rozhodnutia

Þ       Rozhodnutia v zmysle prechodných ustanovení § 84 zákona 25/2025 (zákon 50/1976)

Þ       Rozhodnutie o stavebnom zámere

Þ       Kolaudačné osvedčenie

Þ       Overovacia doložka projektu stavby

3.3. Doplnkové písomnosti

Þ       Záznamy o miestnom zisťovaní

4.  Legalizácia stavieb

Þ       Oznámenie obce k zápisu stavby postavenej do 01.10.1976

Þ       Oznámenie obce k zápisu stavby postavenej v období od 01.10.1976 do 31.12.1989

Þ       Preskúmanie spôsobilosti stavby

5.  Vzory podľa správneho poriadku

6.  Vzory k prokuratúre

7. Diskusia a pripomienkovanie vytvorených vzorov

Þ       Zdieľanie skúseností z praxe

Þ       Identifikácia nejasností a návrhy na úpravy

 

10:30 – 11:00    Kávová prestávka

13:00 – 14:00    Obed

 

14.00 – 16.30 Štvrtý vzdelávací blok:

Konzultácie k postupom v konaniach podľa vzorov – pokračovanie dopoludňajšej časti formou riadenej diskusie a riešenie vami vopred zaslaných otázok a praktických prípadov

Lektorky: Lívia Mušinská, Ing. Martina Farkašová

K tejto časti nám zašlite vaše námety, otázky, alebo zistenia. Pošleme ich našim konzultantom vopred a spoločne ich rozdiskutujete. Veríme, že spoločnou moderovanou diskusiou nájdeme vždy to naoptimálnejšie riešenie praktických situácií v konaniach stavebného úradu.

 

Cca 16:30 h       Záver 2-dňového podujatia

od 18.00            Večera

 

3. deň: piatok, 16.1.2026

9.00 – 13.00 Piaty vzdelávací blok:

Informačný blok Ministerstva dopravy k aktuálnym otázka stavebnej správy

Lektorka: Ing. Viera Rajprichová, MD SR

 

9.00 h – 10.30 h – Informačný blok MD SR

10.30 – 11.00 h – kávová prestávka

11.00 – 13.00 h – diskusia

---------------------------------------------------

Pracovný materiál:

súčasťou podujatia je pracovný materiál a v prípade možnosti aj vzory dokumentov, ktoré odovzdávame účastníkom podujatia pri prezencii, v deň konania podujatia, alebo zaslaním na vami zadané mailové adresy.

V rámci podujatia sa snažíme dávať priestor aj vašim otázkam, názorom a výmene vašich praktických skúseností. Vaše otázky doručíme lektorom, oni ich zapracujú do svojich vzdelávacích blokov a umožnia v rámci všetkých blokov diskusiu. Konzultácie sme pre vás pripravili vo forme riadenej diskusie počas druhého pracovného popoludnia s vašimi kolegyňami z praxe. Budeme rozoberať reálne prípady a spoločne hľadať riešenia.

Svoje otázky nám zasielajte k témam podujatia vopred, ideálne do 7.1.2026.

Otázky môžete zadávať: na našu stránku pri prihlasovaní, alebo mailom na riaditel@rvcke.sk

Zároveň vás prosím o vzájomnú toleranciu. Zasielajte max. 1 otázku za 1 účastníka????

 

Pripravili sme aj aplikáciu SLIDO - je vhodná na kratšie otázky a preferovanie už položenej otázky

#178112, resp.: https://app.sli.do/event/uWe7HpJcrSE2qz8dio76R1

Vaše otázky a pripomienky k podujatiu

Sem môžete písať otázky pre lektorov alebo názory na priebeh seminára.

Zmluvné podmienky:

Regionálne vzdelávacie centrum Košice
Sídlo združenia a kancelárie: Hlavná 68, 040 01  Košice

IČO: 31268650
DIČ: 2021412756
Bankové spojenie: VÚB, a.s.

IBAN: SK51 0200 0000 0012 7403 5053

SWIFT (BIC) kód banky: SUBASKBX

 

Táto pozvánka, resp. elektronické Potvrdenie o prihlásení slúži (vygeneruje ho náš systém a zašle vám ho na vami zadaný mail) ako účtovný doklad podľa § 10 ods. 1 zákona č 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z.n.p. Účastnícky poplatok je stanovený dohodou v zmysle zákona č. 18/1996 Z.z. o cenách v znení neskorších predpisov. RVC Košice nie je platcom DPH.

V zmysle ochrany autorských práv nie je možné z videa realizovať obrazové a zvukové záznamy a ďalej šíriť video a materiál v elektronickej podobe osobám, ktoré nie sú riadne prihlásené na seminár.

Upozornenie:Odoslaním prihlášky sa záväzne prihlasujete a vzniká vám povinnosť uhradiť vložné. V prípade neúčasti, vložné nevraciame, je možné poslať iného zamestnanca. Odhláška je možná len do dátumu uzávierky prihlášok.