19.-21. marec 2025, Začiatok: 12:00 pracovné stretnutie (Prihlasovanie na toto podujatie je po uzávierke)
EFEKTÍVNE RIADENIE v samospráve Nové pracovné stretnutie!
Grandhotel Permon****, Podbanské
celoslovenské pracovné stretnutie
primátori, starostovia, prednostovia úradov, vedúci zamestnanci miest a obcí, riaditelia a zástupcovia škôl, školských zariadení a iných inštitúcií, ostatní záujemcovia o témy
120
17.03.2025
19210325
RVC Michalovce, RVC Košice, RVC Prešov
Cena pre členov:
350 €Cena pre nečlenov:
380 €Program:
1. deň: streda - 19.3.2025
Riadenie organizačných zmien na úrade / škole
Lektorka: doc. JUDr. Jozef Tekeli, PhD.
Anotácia: Aktuálna ekonomická situácia nútia mnohých zamestnávateľov pristúpiť k skončeniu pracovných pomerov so zamestnancami. Prudký výpadok príjmov neobchádza ani obce, mestá a školy. Školy a školské zariadenia sú navyše nútené rozväzovať pracovné pomery aj z dôvodu neustáleho poklesu počtu žiakov. Ukončenie pracovného pomeru zákonným spôsobom je však veľmi náročný proces. Väčšina súdnych pracovnoprávnych sporov sa končí rozhodnutím o neplatnosti výpovede zamestnancovi. Organizácie tak namiesto toho aby, ušetrili doplácajú následne prepusteným zamestnancom náhrady mzdy v desaťtisícových sumách. Na základe príkladov zo súdnej praxe zamestnancov obcí a škôl informujem o najčastejších chybách, ktorých sa zamestnávatelia pri skončení pracovného pomeru dopúšťajú.
- Existuje výpoveď dohodou ?
- Panická úzkosť zamestnanca.
- Nadbytočnosť zamestnanca
- Organizačné zmeny v obci a v škole
- Starosta obce a riaditeľ školy ako dobrý manažér
- Nedobrovoľné a dobrovoľné odstupné
- Skúsenosti zo súdnych sporov
- Taktika vyjednávania skončenia pracovného pomeru
- Účasť zástupcov zamestnancov pri skončení pracovného pomeru
- Extrémne výdavky pri neplatnom skončení pracovného pomeru
2. deň: štvrtok - 20.3.2025
Elektronická komunikácia pre riadiacich pracovníkov samospráv
Lektorka: Ing. Erika Kusyová
Program školenia zahŕňa kľúčové témy, ktoré sú dôležité pre správne vykonávanie Vašich povinností, zefektívnenie rozhodovania, manažovanie procesov a optimalizáciu práce na úrade.
Cieľom školenia je poskytnúť praktické informácie, ktoré Vám pomôžu nielen efektívne rozhodovať, elektronicky pracovať, ale aj pripraviť sa na ich kontrolu.
- Zákonná povinnosť vydávať rozhodnutia elektronicky – stručný prehľad povinností, ktoré sa Vás osobne týkajú.
- Zverejňovanie dokumentov podľa platných predpisov – informácie, ktoré potrebujete vedieť o povinnosti a postupoch pri zverejňovaní informácií, ako je to s elektronickým podpisovaním zmlúv.
- Podávanie projektov elektronicky – čo potrebujete vedieť, ako dokladať požadované dokumenty, kedy použiť elektronický originál a kedy zaručenú konverziu.
- Príprava na kontroly – ako sa kolegovia na úrade pripravujú na možné kontroly a ako zabezpečiť správne plnenie povinností.
3. deň: piatok – 21.3.2025
Ako vytvoriť funkčný tím
Lektorka: Ing. Zdenko Knižka
Cieľ programu:
vedieť, ako vytvoriť fungujúci tím, pochopiť modely správania jednotlivcov v skupine, naučiť sa, ktoré štýly riadenia sú vyhovujúce pre jednotlivé skupiny
- Posudzovanie medziľudských vzťahov
- Podpora spolupráce
- Predchádzanie deštrukcii
- Zvládanie pasivity
- Rozdiely medzi ľuďmi
- Vznik a vývoj tímu
- Vlastnosti tímu
- Rozdelenie rolí
- Rozvoj tímu
- Štýly riadenia skupín