15.-16. jún 2023, Začiatok: 11:30
Ako efektívne komunikovať s verejnosťou a tvorba obecných novín Obecné noviny a komunikácia s občanmi
Hote Trigan, Štrbské Pleso
PhDr. Katarína Čižmáriková, Mgr. Vladimír Pirošík , Mgr. Jana Paulinyová
pracovné stretnutie
štatutári (starostovia, riaditelia),redaktori, redakčné rady novín, prispievatelia, hlásatelia v rozhlase, správcovia webových sídel, všetci, ktorí sa snažia o proaktívne informovanie
60
15.06.2023
15160602
RVC Košice, RVC Michalovce, RVC Prešov
Cena pre členov:
198 €Cena pre nečlenov:
218 €Program:
1. deň: štvrtok, 15.6.2023
Praktická legislatíva pre novinárov a poskytovateľov informáciíLektor: Mgr. Vladimír Pirošík
Þ Nový zákon č. 265/2022 Z.z. o publikáciách účinný od 1. 8. 2022 – prehľad najdôležitejších povinností
Þ Povinnosti obcí ako vydavateľa: evidencia, financovanie, sankcie, ...
Þ Právo na vyjadrenie a právo na dodatočné oznámenie
Þ Komunitné periodikum
Þ Základy autorského práva – preberanie textov a obrázkov, citovanie, uvádzanie zdroja
Þ Internet z pohľadu práva: diskusie, regulovanie obsahu, cenzúra
Þ Zamestnanecké dielo
Þ Právna zodpovednosť novinára a vydavateľa
Þ Právo na ochranu osobnosti a citlivých dát
Þ Vyhotovovanie obrazových, zvukových a obrazovo-zvukových záznamov – pravidlá a časté porušenia
Þ Ochrana osobných údajov (GDPR) v praxi novinára – najčastejšie pochybenia
Þ Využívanie Infozákona pri práci novinára
Þ Ako sa z pozície obce brániť zneužívaniu Infozákona
Þ Diskusia
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hodnotenie vopred zaslaných novín, resp. linkov na noviny a tvorivá dielňaLektorka: PhDr. Katarína Čižmáriková
Hodnotenie vopred zaslaných novín, resp. linkov a zovšeobecnenie rád ako byť ešte lepší:
Þ titulkovanie a nové trendy
Þ práca s faktami
Þ máme cit pre novinársku fotografiu?
Þ stavba textu a viet
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. deň: piatok, 16.6.2023
Ako efektívne komunikovať s verejnosťou a tvorba obecných novín
Lektorka: Mgr. Jana Paulínyová
Predstavitelia miest a obcí sa svojim vstupom do verejnej sféry stávajú vzormi komunikácie, správania, vytvárajú cez seba obraz o meste, komunite, spoločnosti kde žijú. Cieľom prednášajúceho je stručne uviesť poslucháčov do problematiky najlepšej propagácie svojho mesta alebo obce cez spoluprácu s verejnosťou prostredníctvom praktických skúseností z internej samosprávy. Starostovia a primátori pracujú neúnavne a často o tom nestihnú hovoriť. A v dnešnej dobe platí viac ako inokedy – o čom sa nehovorí, to neexistuje.
- Dva základy PR aktivít - prieskum a na komunikácia.
- „Stratégia znamená myslieť ďaleko dopredu, pozerať sa dozadu, obzerať sa na všetky strany, a kráčať tam, vtedy a tak, kam, kedy a ako práve treba. Chôdza môže byť vlnitá, kolísavá, pomalá, dokonca s mnohými zastávkami, napokon však vždy dôjdeme úspešne tam, kam sme chceli.“ (Jim Lukaszevski) In: ŽÁRY, I. Public relations. Bratislava 1997 - dodnes. Živá internetová publikácia
- Akoto funguje komunikácia.
- Nie všetko sa podarí a ako dlho sa o tom rozpráva alebo trvá každý zázrak tri dni?
- Príklad z praxe – kde sa dajú využiť základy napríklad aj komunikačného modelu alebo ako funguje komunikačný šum.
- Diskusia.
- koľko a akých informačných infokanálov využívať, prečo a ako písať tlačové správy, ako často aktualizovať informačné kanály a ako informácie „recyklovať“.
- Ako si vybudovať vzťah s médiami.
- Čo má byť na pozvánke, kedy pozvať odborníkov, akú zvoliť formu komunikácie, anketové prieskumy.
- Príklad z praxe: Verejná diskusia – nový reťazec v centre mesta – aktéri a kričiaca menšina.
- Diskusia.
- pár pravidiel krízovej komunikácie z praxe.
- Príklad z praxe – Keď zahynú baníci, príde storočná voda alebo snehová kalamita. Kam nás posúvajú sociálne siete.
- Diskusia.
- Koľko spôsobov môžeme využiť na to, aby sme informovali o meste v novinách?
- Tlačiť vlastné noviny alebo si objednávať inzerciu?
- Novinárske žánre, periodicita, Čo hodnotia hlásne trúby a prečo.
- Príklad z praxe.
- Diskusia.
Zhrnutie a naše očakávania
Spolu a takto!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pracovný materiál:
Súčasťou podujatia je pracovný materiál, príp. aj vzory dokumentov, ktoré odovzdávame účastníkom podujatia pri prezencii v deň konania podujatia, resp. im zasielame dokumenty na kontaktné mailové adresy.