21.-23. apríl 2015, Začiatok: 13:00 (Prihlasovanie na toto podujatie je po uzávierke)
Pracovné stretnutie pre riaditeľov škôl - 3-dni
Tatranská Lomnica, hotel Titris
Mgr. Katarína Tamášová, RNDr. Ľuboš Černý, Ing. Dušan Mihok, PhDr. Dušan Gallo
pracovné stretnutie
riaditelia škôl
100
21.04.2015
212304
RVC Michalovce, Košice, Prešov
Cena pre členov:
186 €Cena pre nečlenov:
203 €Program:
1. deň: utorok, 21. 4. 2015
Ekonomika školy v roku 2015 - Mgr. Katarína Tamášová
Tvorba a aktualizácia vnútorných predpisov/smerníc školy
Zásady pre vydávanie vnútorných predpisov a evidencia všetkých smerníc
Smernica o finančnom riadení školy
- komplexná ekonomická smernica vrátane:
- rozpočtovania – nová funkčná klasifikácia a jej rozdelenie
- finančnej kontroly – novela zákona a tzv. vnútorná administratívna kontrola
- účtovníctva – novela postupov účtovania,
- verejného obstarávania – postupy pri elektronickom trhovisku,
- inventarizácie, zásad tvorby účtovného rozvrhu, cestovných náhrad
Prehľad zmien v príslušnej legislatíve na základe aktualizovanej smernice na rok 2015
Pracovný materiál:
komplexná smernica o finančnom riadení školy na CD
2. deň: streda, 22. 4. 2015
Financovanie regionálneho školstva - RNDr. Ľuboš Černý
Aktuálne zmeny v oblasti regionálneho školstva a ich uplatňovanie v praxi
- zmeny v poskytovaní finančných prostriedkov na dopravné žiakov ZŠ a ŠZŠ
- minimálne počty žiakov v triedach od 1.9.2015
- podielové dane pre obce na rok 2015
- najčastejšie chyby vo VZN k financovaniu originálnych kompetencií
- kompetencie obcí a miest v oblasti financovania škôl a školských zariadení
Pripravované zmeny vo financovaní škôl a školských zariadení – diskusia k navrhovaným zmenám
Rôzne.
Verejné obstarávanie v podmienkach školy - Ing. Dušan Mihok
* Organizácia a riadenie zadávania zákaziek na školách.
- Analýza skúseností z organizovania a riadenia nákupov na školách.
- Začlenenie nakupovaných tovarov, služieb a stavebných prác do zákaziek.
- Zostavenie plánu nákupov.
- Príklad plánu nákupov na škole
- Zostavenie plánu verejného obstarávania.
- Príklad Plánu verejného obstarávania na škole.
- Vystavovanie objednávok.
- Evidencia zmlúv, objednávok a faktúr.
- Sledovanie a kontrola plnenia plánu nákupov.
- Zmeny v Pláne nákupov a v Pláne verejného obstarávania.
* Opis, dostupnosť a predpokladaná hodnota zákazky - katalóg PZ.
- Zostavenie špecifikácií predmetu zákazky (PZ).
(všeobecná špecifikácia PZ, funkčná špecifikácia PZ. technická špecifikácia PZ. osobitné požiadavky na plnenie PZ)
- Zostavenie zmluvných podmienok plnenia PZ.
(určenie miesta plnenia, určenie podmienok plnenia, príklady zmluvných podmienok)
- Posúdenie dostupnosti zákazky na trhu.
- Formulár na určenie bežnej dostupnosti T, S, SP.
- Určenie predpokladanej hodnoty zákazky (PHZ).
- Príklady PT.
- Katalogizácia predmetov zákazky na škole.
* Stručný sprievodca zadávaním zákaziek cez elektronické trhovisko v elektronickom kontraktačnom systéme (EKS).
- Základné dokumenty EKS.
- Registrácia v EKS.
- Postupy zadávania zákaziek v EKS.
- Formuláre v EKS.
- Vytvorenie objednávky v EKS.
- Vyhlásenia zákazky v EKS.
- Elektronická aukcia v EKS.
- Uzavretie zmluvy v EKS.
- Postup po uzavretí zmluvy.
- Zverejnenie zákazky v Profile.
- Archivácia dokumentácie z postupu zadávania zákazky cez EKS
Pokračovanie programu pre účastníkov 3-dňového podujatia
3. deň: štvrtok, 23. 4. 2015
Efektívny výkon a plánovanie času na pracovisku – PhDr. Dušan Gallo
- Zmysel a sebarealizácia v osobnom a pracovnom živote.
- Určovanie vlastných priorít a cieľov.
- Základné pravidlá organizovania a plánovania času.
- Nástroje riadenia a plánovania času.
- Techniky efektívnej práce vo vzťahu k telefonátom, návštevám, poradám...
- Zdroje energie a odbúravanie stresu.
- Praktické cvičenia.